نسیم گیلان

آخرين مطالب

پرداخت 12 میلیون ماهانه به این مددجویان از مهر ماه | خبر خوش از واریزی جدید برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد اجتماعي

  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - خبرجو :
دکتر محمود عاطف‌راد به مناسبت هفته بیمه سلامت در نشست خبری در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی گیلان اظهار کرد: هم اینک 54 هزار و 369 بیمار صعب‌العلاج و خاص در سامانه‌های الکترونیکی اداره کل بیمه سلامت گیلان نشاندار شده‌اند و از خدمات صندوق بیماران خاص و سخت درمان بهره می‌برند.
وی با بیان اینکه با نشاندار شدن بیماران یادشده، عمده هزینه در محل دریافت خدمت بر عهده بیمه سلامت گیلان است اضافه کرد: 100 درصد هزینه بستری 18 نوع بیماری خاص و سخت درمان در بیمارستان‌های دولتی، 70 تا 80 درصد هزینه بخش خصوصی در مواردی اعم از MRI، فیزیوتراپی و ویزیت این بیماران طبق بسته خدمتی در تعهد بیمه سلامت است.
مدیرکل بیمه سلامت گیلان اضافه کرد: همچنین 100 درصد هزینه شیمی درمانی و رادیوتراپی طبق تعرفه دولتی، تمام داروهای اصلی بیماران خاص از جمله MS، تالاسمی، هموفیلی و سایر بیماران این گروه، 97 درصد داروهای سرطانی طبق شیوه نامه‌های علمی ابلاغی در تعهد بیمه سلامت است.
وی بیان کرد: پرداخت 100 درصد هزینه دیالیز فرد دیالیزی، همه هزینه عمل پیوند کلیه بیماران دیالیزی شامل 800 میلیون ریال، پرداخت 100 درصد هزینه آمپول دیسفرال بیمار تالاسمی ماهانه 120 میلیون ریال برای هر فرد و پرداخت همه هزینه فاکتورهای انعقادی بیمار هموفیلی از جمله دیگر خدمات به بیماران خاص است.
دکتر عاطف‌راد در ادامه با اشاره به تصویب قانون بیمه همگانی خدمات درمانی کشور در سوم آبان 1373 و با بیان اینکه با تصویب این قانون دولت مکلف شد تا زمینه بیمه شدن آحاد مردم را فراهم کند، اضافه کرد: سازمان بیمه خدمات درمانی در سال 1374 آغاز به کار کرد و در سال 1391 به نام سازمان بیمه سلامت ایران نامیده شد.
وی با بیان اینکه توسعه پوشش فراگیر بیمه، افزایش و عمق خدمات و حفاظت مالی از بیمه‌شدگان از اهداف بیمه سلامت است اظهار کرد: هم‌اینک یک میلیون و 340 هزار 708 هزار نفر شامل (52 درصد جمعیت) گیلان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.
مدیرکل بیمه سلامت گیلان بیان کرد: همچنین بیش از یک میلیون و 142 هزار 511 نفر از بیمه‌شدگان بیمه سلامت گیلان رایگان تحت پوشش قرار دارند و از خدمات لازم و مورد نیاز برخوردار هستند.
وی با تشریح سایر تعهدات به بیمه‌شدگان بیمه سلامت گیلان اضافه کرد: بستری بیمه‌شدگان بیمه سلامت شامل مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی، سه دهک نخست و روستائیان با رعایت نظام ارجاع و کودکان زیر هفت سال رایگان است.
دکتر عاطف راد اظهار کرد: کاهش فرانشیز پرداختی بیماران یاد شده در بخش سرپایی از 30 درصد به صفر، 15 و 20 درصد و افزایش داروهای مورد تعهد از فارماکوپه از جمله دیگر تعهدات بیمه سلامت به این بیماران است.
فارماکوپه یا دارونامه که تحت عنوان کتاب دستور دارویی نیز از آن یاد می‌شود عبارت از کتابی است که لیست کاملی از داروهای موجود در بازار مشتمل بر اطلاعات دارویی موارد مصرف،‌ عوارض جانبی،‌ نحوه نگهداری داروها و مواد اولیه، روش آنالیز مواد اولیه و جانبی مشتمل بر روش‌های فیزیکی و شیمیایی در آن ارائه می شود.
شهریار شهرکی شامگاه پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت سی‌امین آیین نکوداشت روز ملی بیمه سلامت اظهار کرد: در حال حاضر 2 میلیون و 530 هزار نفر در سیستان و بلوچستان زیر پوشش بیمه سلامت هستند که از این آمار 2 میلیون و 248 هزار نفر آنها بیمه رایگان شده‌اند.
وی افزود: اداره کل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان در سال 1401 و 1402 رتبه نخست را در بیمه سلامت رایگان کشور به خود اختصاص داده است.
مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه حدود 80 درصد از جمعیت استان زیر پوشش بیمه سلامت هستند خاطرنشان کرد: از مجموع بیمه شدگان بیمه سلامت 438 هزار نفر دارای بیمه سلامت همگانی، 86 هزار نفر نظام ارجاع و یک میلیون و 723 هزار نفر بیمه روستاییان هستند.
وی تصریح کرد: تمام ایرانیان که فاقد بیمه پایه باشند بیمه‌شده سازمان بیمه سلامت ایران محسوب می‌شوند در واقع بیمه سلامت همگانی تقریباً تمام مزایایی که در صندوق کارکنان دولت مشمول بیمه‌شدگان می‌شود را شامل می‌شوند.
شهرکی ادامه داد: در حوزه مراکز درمانی 90 درصد هزینه‌ها در بخش بستری و 70 درصد از هزینه‌ها در بخش سرپایی و همچنین در بخش خصوصی هم 70 درصد از سهم سازمان پرداخت می‌شود.
وی تصریح کرد: در سیستان و بلوچستان امکان دسترسی به تمام مراکز که حدود یک هزار و 113 مرکز هستند وجود دارد و خدمات در قالب سطح یک و 2 در شبکه سلامت روستایی و عشایری، مشمولان صندوق بیمه سلامت، مددجویان بهزیستی، طلاب و خانواده‌های معظم شهدا که حدود پنج هزار نفر هستند و همچنین صندوق کارکنان دولت هم به‌صورت ارجاع و هم مراجعه مستقیم ارائه خدمت می‌کنند.
در حال حاضر 2 میلیون و 530 هزار نفر در سیستان و بلوچستان زیر پوشش بیمه سلامت هستند که از این آمار 2 میلیون و 248 هزار نفر آنها بیمه رایگان شده‌اندمدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان از طرح نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک، تشکیل صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج، پوشش هزینه‌های درمان ناباروری، پرداخت به‌موقع مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد، پوشش بیمه‌ای خدمات توان‌بخشی، پوشش بیمه‌ای محلات کم‌برخوردار، اجرای طرح دارویار و افزایش پوشش تعهدات بیمه‌ای اقلام دارویی، اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع، استقرار پنل عقد و تمدید قرداد الکترونیکی با مراکز درمانی، پوشش هزینه‌های درمان و توان‌بخشی افراد دارای اوتیسم، افزایش تعهدات داروها در صندوق بیماران خاص، صعب‌العلاج و نادر، انعقاد قرداد با مراکز درمان ترک اعتیاد، تداوم پوشش بیمه اتباع خارجی، پوشش بیمه بستری و سرپایی افراد مجهول‌الهویه، اجرای تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در حوزه بیمه سلامت از جمله طرح های بیمه سلامت در سال‌های اخیر نام بود.
وی گفت: 107 بیماری به‌عنوان بیماری صعب‌العلاج تلقی می‌شود که این بیماران در قالب بسته زیر پوشش بیمه سلامت هستند که سال گذشته 88 میلیارد ریال هزینه درمان بیماران صعب‌العلاج شده و در سالجاری نیز تاکنون حدود 28 میلیارد ریال در این زمینه پرداخت شده است.
شهرکی اظهار کرد: حدود 58 خدمت ستاره‌دار و درمان اعتیاد هم بر عهده بیمه سلامت است و همچنین در بخش سرپایی درمان اعتیاد هزینه‌ها را بیمه سلامت پرداخت می‌کند.
وی از شهروندان خواست از طریق سامانه شهروندی بیمه سلامت به آدرس csp.ihio.gov.ir و همچنین با شماره‌گیری #1666* از طریق تلفن همراه خود نسبت به استعلام بیمه‌ای اقدام کنند.

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/781924/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

طراحی و ساخت سامانه کنترل تردد هوشمند

پهپادی که قابلیت حرکت در زیر آب را هم دارا می‌باشد!

معجزه علم فیزیک؛ پارادوکس چرخ!

هشدار نارنجی برای ورود سامانه بارشی جدید به 5 استان

آماده‌باش شهرداری آستارا / لزوم توجه شهروندان به هشدارها

کشف 47 تن خوراک دام قاچاق در ماسال

باید بستر مشارکت والدین در فرآیند تعلیم و تربیت فراهم شود

سرمربی ملوان بندرانزلی محروم شد

کشف مشروبات الکلی در آستارا

حقوق مردم در طراحی آزادراه قزوین – رشت نادیده گرفته شده است

آماده‌باش برای سیلاب در آستارا و هشدار به مسافران

هشدار نارنجی فعالیت سامانه بارشی در 5 استان | وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌ها

سوابق استاندار جدید قم؛ اکبر بهنام جو کیست؟

اکبر بهنام جو کیست؟ + بیوگرافی و سوابق اجرایی

استانداران تهران، قم، خوزستان و لرستان انتخاب شدند

انتصاب جدید دولت پزشکیان / بیوگرافی و سوابق اجرایی استاندار جدید قم

«بهنام جو» استاندار قم شد + سوابق

رحیم سرهنگی از ساخت 58 کلاس درس از ابتدای سال 1402 تاکنون در کیش خبر داد

شعرخوانی زیبا از رشید کاکاوند

چاپ آخرین نامه‌های اعضای جنبش مقاومت آلمان در آستانه اعدام

همه خوبی هاتو یک جا برای کسی خرج نکن...

آزمایش چرخش تلسکوپ فضایی «رومن» در یک سانتریفیوژ انجام شد

کتابی درباره «پل آستر» به قلم همسرش

دستیابی به ارقام جدید گندم با ویژگی مقاوم به خشکی و بیماری زنگ زرد

حسگر زیستی تشخیص باکتری عامل سرطان معده ساخته شد

توسعه صنعت بسته‌بندی با ارتقای کیفیت فیلم‌های پلیمری

پوشش 60 درصدی جمعیت شهرستان رودسر در بیمه سلامت

کالاهای قاچاق 17 میلیاردی در بندرانزلی توقیف شد

فیلم/ خانه‌ای روستایی در قلب جنگل‌های سیاهکل گیلان

فرمانده کل سپاه پاسداران سه انتصاب جدید در سپاه قدس گیلان داشت

صدور هشدار نارنجی در پی ورود سامانه بارشی جدید به 5 استان

بارش باران در چمخاله استان گیلان

مرز ریلی آستارا (تصاویر)

جدی‌ترین گزینه استانداری قم/ اکبر بهنام‌جو کیست؟

هشدار نارنجی فعالیت سامانه بارشی در 5 استان

تعدیل نیرو‌های عوارضی امامزاده هاشم در پی الکترونیکی شدن عوارضی

هشدار نارنجی فعالیت سامانه بارشی در پنج استان

دولت کود و سموم را ارزان تر را به باغداران عرضه کند

کشف و امحای بیش از 33 هزار بطری مشروبات الکلی در گمرک آستارا

هشدار نارنجی تشدید سامانه بارشی در 4 استان و خطر طغیان رودخانه‌ها

تصاویری از امحای بیش از 33 هزار قوطی مشروبات الکلی در آستارا

اکبر بهنام‌جو کیست؟

بازماندگان از تحصیل در گیلان باید به مدرسه برگردانده شوند

توده هوای سرد اسکاندیناوی در مرز ایران | آغاز کاهش سراسری دما در کشور | پیش بینی بارش برف و باران در این استان‌ها

رفع مشکلات مردم باید در اولویت مسئولین قرار بگیرد

توده هوای سرد در اکثر استان های کشور

دو سوم کشور با کاهش دما مواجه می‌شود

حضور 3 ورزشکار گیلانی در کاروان اعزامی ایران به مسابقات المیپک دانش آموزی 2024

توفان و بارش برف و باران در راه این مناطق؛ مردم هشدارها را جدی بگیرند

حذف کامل کروکی کاغذی تصادفات از امروز